Arquitectura per a l'educació

Arquitectura per a l'educació

Les noves arquitectures estan concebudes des d’una mirada pedagògica on els espais es creen per generar accions connectades amb l’experiència, la cooperativitat i la pluralitat per a l’aprenentatge significatiu.

La proposta presta molta atenció a la vida fora de les aules, i es configuren espais flexibles, multifuncionals i capaços de fomentar la convivència i les connexions entre les persones que en formem part.

La natura, la llum, la flexibilitat i l’amabilitat marquen les disposicions dels espais. Les noves propostes arquitectòniques creen noves oportunitats educatives. Es trenquen els seus límits a través de la transparència, i canviant la relació entre espais privats -aula- i espais públics -col·lectivitat-.

Espais en continu entre aula, passadís i jardí, de lliure i fàcil accés. El jardí i la seva naturalització accentua el concepte d’amabilitat i esdevé un espai educatiu que introdueix la vegetació a l’escola i permet que els infants puguin gaudir del contacte directe amb arbres, plantes i flors.

El pati, envoltat de boscos i prats, és un espai privilegiat pel joc, les interaccions socials i les activitats de grup.