Dels 3 als 6 anys

A Infantil, dels 3 als 6 anys, vetllem el creixement de cada infant des d'una perspectiva polièdrica centrada en aspectes de caràcter personal i emocional, intel·lectual, amb compromís i en comunitat.

M'emociono

Cada matí, acollim els infants i les seves famílies tot creant un vincle de confiança i respecte mutu. Aquest vincle família-escola és la base que ens dona el suport emocional ferm, i permet a nens i nenes sentir-se confiats i segurs per fer els passos necessaris en la descoberta del món.

Acompanyem els infants en aquesta descoberta de mons nous. Un procés on s'introdueixen nous conceptes, nou vocabulari, noves idees. Tot això els ajuda a definir els seus interessos i preferències i a tenir confiança en ells mateixos.

Aquesta confiança individual també es trasllada en el grup. Practiquem la relació i la interacció amb els companys de l’escola. Això ens ajuda a millorar els hàbits d’escolta, d’espera, d’autocontrol i a incorporar noves mirades.

I tot això ho fem deixant-nos emportar per les sensacions: les coses boniques, les olors, les cançons, els contes… i la imaginació, com a vehicle de totes les descobertes.

Creixo

Aprenem amb naturalitat i sense adonar-nos-en. Cada passa que fem creixem: impulsem el desig d'aprendre, la creativitat i la curiositat. Avancem en diàleg amb els altres, ens fem moltes preguntes i incorporem nou vocabulari.

El joc ens ajuda a aprendre. El joc és el primer pas cap a la indagació i ens dona una experiència d’aprenentatge global que integra el desenvolupament sòcio-emocional, físic i cognitiu.

Respectem el ritme de cada infant per tal que ell mateix doni sentit al que aprèn. Així, a l’escola, els nens i nenes troben diversitat d’oportunitats, experiències i recursos en funció dels seu interessos.

Promovem ambients d'aprenentatge estimulants i invitem els infants a superar els reptes i a sentir-se capacitats per afrontar els desafiaments que es van plantejant.

Empatitzo i entenc

Els infants d'avui seran els adults de demà: futurs mestres, empresaris, governants... D'aquí que ens mirem el futur amb il·lusió i respecte i, des de la perspectiva d’infant, treballem el pensament crític.

I pensament crític des d’una mirada d’infant vol dir fer-se preguntes, conèixer els perquès i treballar l’empatia que ens permet escoltar i dialogar.

Parlem del món, d'altres cultures, llengües i tradicions i aprenem a valorar-les.

L'aprenentatge de les llengües i l'educació digital ens ajuden a fer camí en aquest avui interconnectat, divers i ràpidament canviant.

I tot això ho faig en companyia

A l’escola, l’infant creix enmig de companys, entre iguals, i també amb projectes compartits amb altres nens i nenes més grans.

Fomentem la convivència respectuosa entre nosaltres i construïm un espai on nens i nenes formin llaços forts d’amistat.

Docents i no docents formem un equip cohesionat amb la il·lusió d’educar i de veure créixer els nens i nenes.

Juntament amb pares i mares, avis i àvies… formem part d’aquest projecte comú que és l’educació dels infants i cada matí us esperem amb les portes obertes.

Tots plegats formem una gran comunitat que creix en companyia.

M'emociono, creixo, em comprometo i actuo, I tot això ho faig en companyia