Educació Infantil

Educació Infantil

Educació Infantil - i3

Els batecs del cor. Escoltem el nostre cor i el d’un company o una companya, en repòs. Fem una carrera i el tornem a escoltar. Comprovem si va més ràpid o més a poc a poc. I, a més, projectem un vídeo per veure com funciona un electrocardiograma. https://kidshealth.org/HospitalSantJoandeDeu/es/kids/video-ekg.html

Centenari de la concessió del Premi Nobel de Fisiologia o Medicina al metge neerlandès Willem Einthoven pel seu descobriment del funcionament de l’electrocardiograma.

Educació Infantil - i4

Elaborem un herbari. Elaborarem un petit herbari amb les fulles dels arbres de l’entorn de l’escola. Per començar farem una sortida de camp a l’entorn proper per recollir fulles i fer fotografies dels arbres. A l’aula, buscar informació amb llibres de botànica d’Oriol de Bolòs per identificar a quin arbre pertany.

Centenari del naixement d'Oriol de Bolòs, botànic català qui fou l’introductor de la metodologia sigmatista d’estudi de la vegetació a Catalunya.

Educació Infantil - i5

Batecs de vida. Relacionarem el batec del cor i la funció d’aquest amb l’inici de la vida (des de l’embaràs fins a la mort). Escoltarem els diferents batecs del cor (infant, adult, vellesa); i els diferents ritmes del cor (quan es fa esport, quan es dorm...). Convidarem una o dues mares metgesses perquè ens expliquin les eines que utilitzen per escoltar el cor i les claus dels hàbits saludables.

Centenari de la concessió del Premi Nobel de Física al físic suec Kai Manne Siegbahn per les seves investigacions científiques centrades en l'àmbit de l'espectroscòpia mitjançant l'ús dels raigs X.