Prohibir vs educar: necessitem un pla (I)
L’ús de la tecnologia i el consum audiovisual en la primera etapa de la infància fins als 3 anys (i si es pot estirar fins als 0-6, millor) hauria de ser zero o minsa.
Com que vivim en un món digital, els experts advoquen per una introducció no gaire tardana, amb mesures.
Cal utilitzar eines de control parental i de gestió de la privacitat.
Pla familiar d’ús de la tecnologia
És una bona idea elaborar un pla d’ús de la tecnologia, amb respostes a preguntes com ara:
Quins espais tindrem lliures de tecnologia perquè no interfereixin en les relacions familiars?
Quin horari fixarem lliure de dispositius?
Quina mena de continguts permetrem que els nostres fills visualitzin?
Com generarem hàbits saldables d’ús de la tecnologia?
L’arribada del primer mòbil
L’arribada del primer mòbil, hauria d’anar acompanyada d’unes normes d’us acordades
Definir el grau de propietat i d’autonomia d’ús
Definir les normes de civisme i ciutadania digital
Definir els usos del mòbil
Configurar el dispositiu conjuntament i definir quin sistema de control parental s’instal·larà
Establir de forma conjunta els codis d’accés i contrasenyes
Decidir quines xarxes socials i quan les podrà utilitzar
Fixar els horaris de connexió i ús
Fixar els espais on es podrà i no es podrà fer ús
Fixar el lloc on es deixarà el mòbil a partir de certa hora i fins el dia següent
Establir normes de seguretat i privacitat
Per a més informació podeu consultar EduCAC: Prohibir vs educar: necessitem un pla (I) i Prohibir vs educar: necessitem un pla (II)