Una reflexió
Dinàmica grupal de reflexió. Fem 8 grups, cada grup se li assigna un color (gomets). Cada color té assignat un forma de desplaçament (bici, cotxe, transport públic, a peu). Haurem de pensar aspectes positius i negatius de la seva forma de desplaçament, hi escriurem en els post-it’s I ho enganxarem en una cartolina. A continuació, presentarem 4 situacions, debatrem aquestes situacions en grup i un representant haurà de defensar les situacions a partir de la seva forma de desplaçament davant dels seus companys.
He quedat amb els meus amics per anar a la piscina del poble.
Visc a Vic i he d’anar a l’escola.
He d’anar a Barcelona al teatre.
Faig extraescolars i haig d’anar a una competició important.
Una projecció
Projecció per entendre els beneficis de moure’s de forma activa.
El Bicibús
Per classes, projectar un mapa col·laboratiu de la zona on viu cadascú per identificar quina línia de Bicibús tenen més a prop i amb quins alumnes podrien agrupar-se per venir a l’escola, ja sigui en bicicleta o a peu.
Un mural
Mural a l’entrada de l’escola on l'alumnat escriurà les seves experiències negatives (por, perills, etc) relacionades amb vehicles de motor i s’enganxaran en aquest mural.